Labdien, mans dels macas pirmaja klase, tulinj jau to beigs, bet joprojam vel matematikas uzdevumus rekina izmantojot pirkstus. Sakiet ludzu cik ilgi bernam butu jaskaita uz pirkstiem?
Elvīra
Labdien, Elvīra. Uz Jūsu jautājumu varu atbildēt tā:
Tas, ka bērns līdz šim skaita "uz pirkstiem", liecina par to, ka viņam nav attīstīta loģiska domāšana un nav trenēta atmiņa. Ar to vajadzētu sākt nodarboties no 4-5 gadiem, dodot bērnam vienkāršus uzdevumus, piemēram,
3.nosaukt skaitli un viņam blakusstāvošus skaitļus( piem. 6, blakus 5 un 7).
Bet arī tagad nav par vēlu ar to sākt nodarboties. Bieži labus rezultātus dod uzdevumi ar naudu. Piemēram, bērns nevar saskaitīt , cik būs 5+7, bet labi tiks galā ar uzdevumu: Tev ir 5 lati, man ir 7 lati, cik mums ir kopā lati?
Priekšā vasara. Jums būs daudz laika nodarboties ar bērnu. Trenejiet viņa atmiņu, uzmanību. Dodiet viņam vairāk piemēru no ikdienas dzīves, un Jūs redzēsiet rezultātus- Jūsu bērns sāks labāk orientēties skaitļos un ciparos.
Iespējams tāpat kā daudzas mātes mani nomoka jautājums par
bērniem un viņu izglītošanu. Es vēlētos noskaidrot kā
motivēt bērnu mācībām.Šķiet, ka tieši pedagogs ir tas
cilvēks, kurš spētu šo jautājumu risināt.Ceru,ka neizklausīšos
pēc izmisušas mātes, bet brīžiem jūtos bezcerīgi. Ar citiem
bērniem problēmu man nav. Tikai ar jaunāko. Pēc mēneša dēlam
jau skolas beigas. Par skolas jautājumiem esmu runājusi ar klases
audzinātāju, bet izmaiņu nav. Manam dēlam, kuram ir tikai 10gadi
iet grūti ar mācībām. Īpaši matemātiku. Tās ir gluži kā
zobu sāpes. Viņš pat kļūst agresīvs, jo vienkārši daudz ko
neizprot. Ņemt privātskolotāju nevaru atļauties. Vispār viņam
ir gudra galva, bet viņš nekādi nevar saņemties. Patīk tikai
sports. Ko Jūs man ieteiktu?Kā man viņu motivēt? Un palīdzēt
mācību procesā?Kas viņam varētu palīdzēt..piemēram tajā pašā
matemātikā?
Labdien, cien. Linda!
Atbildot uz Jūsu
jautājumu:
Nevēlēšanai mācīties
ir vairāki iemesli, piemēram:
Bērnam var būt
grūti mācīties, jo viņš ir „iekavējis” pirmo 2 gadu
materiālu matemātikā un viņam tagad ir grūti apgūt esošās
tēmas;
Bērnam var būt
konflikts ar skolotāju vai vienklasniekiem un tā deļ var
pazust interese mācīties;
Bērns neredz mācību
jēgu, tā kā viņa apkārtnē pieaugušie strādā
nekvalificētu darbu, saņem labu atalgojumu un bērns redz
līdzīgā perspektīvā sevi, kur matemātikai nav liela loma.
Motivēt bērnu mācīties
var dažādi:
aizliegt izmantot
televizoru, datoru, dažādas spēles, kamēr bērns nekļūs
atbildīgāks pret mācībām;
pievērst
vairāk uzmanības, kā var matemātiku izmantot ikdienā,
piemēram:
saskaitīt pirkumu
vērtību;
sastādīt ģimenes
budžetu atbilstoši patēriņam
saskaitļot dažādu
materiālu daudzumu remontējot dzivokli;
pastāstīt bērnam,
ko nozīmē atlaides % un kā viņas veido preces cenu;
idividuālajās
sarunās paskaidrot bērnam, ar ko atšķirās izglītots
cilvēks no mazizglītota, piemēram, pat ļoti labs sportists
izskatīsies apkārtējo acīs slikts, ja nespēs skaitīt un
rakstīt bez kļūdām.
Labdien! Man ir jautājums pedagogam... Vēl no skolas laikiem aizdomājos,par to,kā skolotāji tiek galā,ar tik daudziem un dažādiem bērniem?!Tagad man ir 10.gadu vec dēls,mācās 3.klasē. Mūms katru dienu ir problēma ar mājas darbu pildīšanu,jau šajā vecumā,viņš izgudro dažādas "baumas",lai tos ne pildīt... Sakiet lūdzu,varbūt ir kāda metode,kā varētu viņu ieintresēt,jo tas taču ne aizņem,tik daudz laika? Paldies!
Labdien, Andrej!
Uz Jūsu jautājumu varu
atbildēt no savas pedagoga pieredzes.
Pirmais
iemesls, kad bērnsvar zaudēt interesi
parmācībām- viņamvar būtgarlaicīgimācīties.
Tad jums ir nepieciešamsatrastvaļaspriekuārpusskolasunsaistīt to ar mācību priekšmetiem.
Bērna interesesnedrīkstignorēt.
Otrs iespējamais iemesls ir tāds, kad bērnam irgrūti mācīties,šādā gadījumāir nepieciešamspievērst lielākuuzmanībujūsumājas
darbu pildīšanai vaisarunāt arskolotājuparpapildus nodarbībām.
Trešais iemesls var būt tāds, ka bērnam irpārākviegli mācīties, tāpēc
viņš nevēlās veikttos vienādus
un vienkāršusuzdevumus. Šājā
gadījumājūsvarat domāt par
fakultatīviem.
Pēdējais iemesls var būt tāds ,ka bērns var nesaprast ,priekš kam viņamjāmācās. Šajā
gadījumā var palīdzētsarunasparizglītībaspriekšrocībām. Unpēdējais. Nekad
nesaucietbērnu tādos
vārdos kānezinošs, slinksuncitādos aizskarošos bērna pašcieņu
vārdos,viņam bez tā ir grūti! Pat
par nelieliempanākumiem viņu ir jāpaslavē.
Ceru, ka Jums noderēs mani padomi. Vēlu veiksmi bērnu
audzināšanā!
Labdien. Mana meita mācās 7.klasē. Pēdējā laikā meitai ir
pasliktinājušās sekmes, ir pat nesekmīgas atzīmes. Runājot ar meitu, viņa tik
atcērt, ka nesaprot uzdoto vielu, galvā nekas nestāv u.t.t., kā arī slikti
skolotāji, klasesbiedri. Skolu gan apmeklē, nav kavētu stundu, bet nav īpašas
vēlmes iet uz skolu. Vienmēr īgna no rītiem, ka jāiet uz skolu. Nav saprotams,
kas ir noticis, jo meita nevēlas ielaisties sarunās, lai es saprastu, kāpēc
notikušas šādas izmaiņas.
Loreta
Labdien Loreta!
Cik noprotu pēc vēstulē rakstītā, tad meitenei līdz 7.klasei ir bijis viss
kārtībā, gan mācībās, gan ikdienas dzīvē. Šajā vecuma posmā, jaunieši daudzas
lietas uztver diezgan saasināti. Varbūt ir bijis kāds notikums, kurš mainījis
viņas uzvedību un līdz ar to ir pasliktinājušās atzīmes skolā, tāpēc nav vēlmes
apmeklēt skolu. Meitene nevar sekot līdz mācībām, jo galva aizņemta ar citām
lietām, kas viņu satrauc.
Noteikti ir jāizrunājas, lai saprastu kas noticis. Būtu labi, ja kopā
varētu apmeklēt kādu pasākumu, kas raisītu pozitīvas emocijas, līdz ar to, tas
veicinātu sekmīgu komunikāciju. Vajadzētu apmeklēt skolu un izrunāties ar
klases audzinātāju un skolas sociālo pedagogu, varbūt tad taps skaidrāks, kas
noticis.
Kādas darbības centrā ir jāveic sociālajam
pedagogam?
Agita
Labdien!
Man, kā sociālajam pedagogam atbalsta centrā ir šādi darba pienākumi -
pedagoģiskais darbs, kurā ietilpst palīdzēt mūsu klientiem
palīdzēt mūsu klientiem pildīt mājas darbus,
vajadzības gadījumā, sazināties un sadarboties ar
skolu sociālajiem pedagogiem par bērniem, kuri apmeklē mūsu centru,
veikt pārrunas ar bērniem un viņu vecākiem par skolas apmeklēšanu un
sekmēm,
sarunas ar bērniem par dažādām dzīves situācijām, kas viņiem ir svarīgas,
kontrolēt, lai centriņā būtu kārtība,
grupu darbi bērniem - stiprināt un pilnveidot komunikācijas prasmes grupā,
ka arī saskarsmes iemaņas, kuras bērniem noderēs turpmākajā dzīve.
Zīmējot, diskutējot, mācoties vienam no otra, veidojot kolāžas un caur
dažādām interaktīvām metodēm bērni apzinās savus resursus, savas stiprās puses,
savas intereses, uzzina daudz jauna.
Otrs darbības virziens ir aktīva un saturiska brīva laika pavadīšanas iespējas. Bērni centriņā spēlē
dažādas galda spēles ( Monopols, Aliass, Lotto, dambrete, šahs, liek puzzles,
u.c spēles ), dažādas sporta spēles ( galda teniss, novuss, ļoti iecienīts ir
deju paklājiņš, boulings) šajās sporta spēlēs notiek arī turnīri, kur
bērni var parādīt savu meistarību un atraktivitāti un izjust sportisko garu.
Tiek atzīmēti ar dažādiem pasākumiem visi svētki ( bērnu dzimšanas dienas un
vārda dienas, Valentīna diena, Mātes diena, Lieldienas, Līgo, Ziemassvētki )
Arī ārpus centra dažādi pasākumi un aktivitātes. Gan muzeju apmeklējumi (
Brīvdabas muzejs, Saules muzejs), ekskursijas uz Latvijas Finieri, gan
izbraucieni ar kuģīti. un divstāvīgo autobusu. Piedalīšanās dažādos konkursos,
kur labākie iegūst iespēju piedalīties dažādos ārpus centriņa rīkotajos pasākumos
( Arēna Rīga, Rīgas Domē un dažādas citās vietās ).
Tās ir darbības, ar kurām es, kā sociālais pedagogs ikdienā nodarbojos un vadu.
Sēdēt pie datora un pildīt mājas
darbus vienlaicīgi nav ieteicams. Jo citas nodarbes internetā, kas nav
saistītas ar mājas darbu pildīšanu traucē pilnvērtīgi mācīties un saprast
uzdoto darbu attiecīgajos mācību priekšmetos.
Ja pildot mājas darbus, paralēli
tiek spēlētas datora spēles vai notiek čatošanās ar draugiem, tad var zust
vēlme mācīties, jo šīs nodarbošanās var novērst uzmanību no mācībām. Tad bieži
nākas dzirdēt no bērniem - es rīt no klasesbiedriem norakstīšu vai arī - tāpat
man skolotāja nepārbaudīs. Līdz ar to, vielas apguve tiek kavēta. Es ieteiktu
sākumā izmācīties, lai pēc tam atliktu laiks citām nodarbēm.
Ar cieņu